Jestem Ren (2021)

film fabularny

Jestem Ren (2021)

Gatunek:  Sci-Fi/Drama

Rok produkcji: 2018/2019

Światowa Premiera: 35th Warsaw Film Festival  (2020)

IMDB Link:  https://www.imdb.com/title/tt11067160/

Producent: Holly Pictures, Storygeist

Running time: 75 minut

 

Logline

“Po niewyjaśnionej awarii, Renata, rodzic sztucznej inteligencji, zostaje wysłana na terapię grupową A.I., aby sprawdzić, czy nadal nadaje się na matkę zastępczą dla niesfornego Kamila. Wydarzenia przybierają jednak nieoczekiwany obrót, gdy Renata odkrywa prawdziwą naturę swojego problemu i to, kim naprawdę jest.”

Synopsis:

SONJA (41) jest gospodynią domową, pozornie bez wykształcenia, harująca nad
wychowaniem córeczki, MIA (10). Sonja jest też w związku partnerskim z ADELĄ
(27), który ukrywa w strachu przed wszystkimi. Obydwie kobiety wychowują swoją
córkę w duchu, że Mia posiada dwie równie kochające matki.

Znajdujemy się w bliskiej przyszłości, gdzie polityka rządu stworzyła koszmarną
cyfrową dyktaturę. W ruch weszły obywatelskie przepustki, które pozwalają lub
zakazują obywatelom dostępu do usług i dóbr publicznych.

Pewnego dnia przepustka obywatelska Sonji przestaje funkcjonować. To powoduje szereg eskalujących zdażeń, gdzie Sonji życie, jako obywatelki, staję się niemożliwe. Sonja wyrusza do stolicy, do Urzędu Nadzoru. Jednak nawet nie zdaje sobie sprawy, że podczas pobytu zostanie ujawniona jej przeszłość, którą próbowała tak uporczywie ukryć przed reżimem, w obawie o oskarżenie o terroryzm. Zmuszona jest niczym Joanna D’Arc, by samotnie walczyć o samą siebie, o prawdę, o wolność i o córkę, która jest dla niej najważniejsza. Czy zwycięży konformizm i utrzymanie relacji z własną córką, czy jej duch aktywistki, zawsze walczący o prawa obywatelskie?

Temat Filmu (Patricia Ryczko)

“I am REN” zmaterializował się na skrzyżowaniu mojej pasji do tego, jak technologia zmienia zarówno społeczeństwo, jak i jednostkę, a także głęboko osobistych doświadczeń, które ukształtowały moje dzieciństwo.

Jednak pod tym wszystkim, moim zamiarem było opowiedzenie bardzo ludzkiej tragedii, historii o tym, jak nawet najsilniejsze więzi w rodzinie mogą zostać rozerwane, gdy zaufanie zostanie złamane, a podejrzliwość zwycięży.

Mimo że film jest głęboko zakorzeniony w gatunku science fiction, jest to również klaustrofobiczny psychologiczny Kammerspiel, w którym główny bohater REN – android, został użyty jako metafora, aby dotrzeć do bardziej uniwersalnych tematów miłości, zdrady i wewnętrznej dysfunkcji, która istnieje w tak wielu z nas “.

Ekipa:
Production company: Storygeist Film

Director: Patricia Ryczko
Director of photography: Grzegorz Korczak
Producer: Patricia Ryczko
World Sales: Reel Suspects S.A.R.L.

Obsada:

Sonja: Kasia Borek
Adela: Marolina Kicuła
Mia: Julia Polaczek
Rzeczniczka: Marieta Żukowska
Szara Kobieta: Monika Rak Agnieszka Małgowska
Czlowiek z windy: Hajnos Paweł
Sara: Matylda Borczyńska
Konsultantki/Botki: Marta Król, Zofia Zonn, Joanna Malicka

Dzwiek: Piotr Borczynski
Montaz: Maja Glogowska
Drugi DoP: Yori Fabian

Postprodukcja: Storygeist Post

Sprzet Oswietlenowy: Storygeist Film

Dodatkowy sprzet oswietleniowy : Brutus Film

 

“Etiam quis blandit erat. Donec laoreet libero non metus volutpat consequat in vel metus. Sed non augue id felis pellentesque congue et vitae tellus. Donec ullamcorper libero nisl, nec blandit dolor tempus feugiat. Aenean neque felis, fringilla nec placerat eget, sollicitudin a sapien. Cras ut auctor elit.”
“Curabitur fermentum nulla non justo aliquet, quis vehicula quam consequat. Duis ut hendrerit tellus, elementum lacinia elit. Maecenas at consectetur ex, vitae consequat augue. Vivamus eget dolor vel quam condimentum sodales. In bibendum odio urna, sit amet fermentum purus venenatis amet.”
“Donec ultricies lobortis eros, nec auctor nisl semper ultricies. Aliquam sodales nulla dolor, sed vulputate sapien efficitur ut. Etiam tincidunt ligula ut hendrerit semper. Quisque luctus lectus non turpis bibendum posuere. Morbi tortor nibh, fringilla sed pretium sit amet, pharetra non ex. Aliquam ornare nunc nibh, sit amet porta diam pretium in.”